Harmonogram
- Kim jest klient/osoba z niepełnosprawnością?
Zrozumienie kwestii niepełnosprawności i identyfikacja stereotypów dot. osób z niepełnosprawnością dotyczących osób z niepełnosprawnością. - Rodzaje niepełnosprawności i różnorodność potrzeb z nich wynikających
- osoby niewidome i niedowidzące,
- osoby głuche i niedosłyszące,
- osoby głuchoniewidome,
- osoby z niepełnosprawnością ruchową,
- osoby z mózgowym porażeniem dziecięcym,
- osoby z niepełnosprawnością intelektualną,
- osoby z zaburzeniami lub chorobami psychicznymi,
- osoby z zespołem Aspergera, autyzmem i całościowymi zaburzeniami rozwoju. - Oczekiwania klienta i bariery w obsłudze:
- savoir vivre w kontakcie,
- omówienie różnych najczęściej powtarzających się błędów w traktowaniu osób z niepełnosprawnością– case study - Sąd dostępny dla wszystkich:
- zasady/standardy obsługi klienta z niepełnosprawnością w sądownictwie
Pliki do pobrania: