Harmonogram

 

  1. Kim jest klient/osoba z niepełnosprawnością?
    Zrozumienie kwestii niepełnosprawności i identyfikacja stereotypów dot. osób z niepełnosprawnością dotyczących osób z niepełnosprawnością.

  2. Rodzaje niepełnosprawności i różnorodność potrzeb z nich wynikających
    - osoby niewidome i niedowidzące,
    - osoby głuche i niedosłyszące,
    - osoby głuchoniewidome,
    - osoby z niepełnosprawnością ruchową,
    - osoby z mózgowym porażeniem dziecięcym,
    - osoby z niepełnosprawnością intelektualną,
    - osoby z zaburzeniami lub chorobami psychicznymi,
    - osoby z zespołem Aspergera, autyzmem i całościowymi zaburzeniami rozwoju.

  3. Oczekiwania klienta i bariery w obsłudze:
    - savoir vivre w kontakcie,
    - omówienie różnych najczęściej powtarzających się błędów w traktowaniu osób z niepełnosprawnością– case study

  4. Sąd dostępny dla wszystkich:
    - zasady/standardy obsługi klienta z niepełnosprawnością w sądownictwie

Pliki do pobrania:

Obsługa klienta z niepełnosprawnością