Harmonogram
1. Psychologia motywacji – aspekty praktyczne, różne podejścia w motywowaniu klienta,
2. Podstawowe założenia Dialogu Motywującego,
3. Empatia i rozumienie perspektywy klienta, jako podstawy dobrego kontaktu w relacji pomagania w pracy kuratora i urzędnika sądowego,
4. Samoświadomość osób pomagających - konkretne przykłady jej zastosowania,
5. Rozumienie oporu zgodnie z koncepcją Dialogu Motywującego,
6. Opór przed wprowadzeniem zmiany - czyli dlaczego klienci nie chcą dobrych dla siebie zmian,
7. Wykorzystanie zasad dialogu motywującego do pracy z klientem – osobą uzależnioną i osobą stosującą przemoc,
8. Techniki stosowane w dialogu motywującym (pytania otwarte, dowartościowania, odzwierciedlenia proste i złożone, podsumowywanie) -konkretne przykłady wypowiedzi,
9. Praktyczne zastosowanie technik dialogu motywującego – praca w małych podgrupach,
10. Panel dyskusyjny, podsumowanie oraz rozdanie certyfikatów.
Pliki do pobrania: