Harmonogram
- Wypalenie zawodowe – wprowadzenie teoretyczne:
a. przyczyny zjawiska tkwiące w jednostce i w organizacji
b. etapy procesu wypalenia
c. wskaźniki świadczące o wypaleniu
d. typowe objawy i konsekwencje.
- Kto się wypala a kto nie? – znaczenie różnych czynników:
a. komunikacja intra i interpersonalna
b. asertywności versus uległość
c. radzenie sobie ze stresem
d. umiejętność diagnozy własnych predyspozycji i celów zawodowych
f. zachowanie równowagi między życiem prywatnym i zawodowym. - Rola motywacji wewnętrznej i zewnętrznej w pracy na rzecz innych ludzi.
- Trudne sytuacje związane z pracą „pomagacza”:
a. przeciążenie pracą/nadmierne zaangażowanie w sprawy klienta
b. brak satysfakcji finansowej
c. mobbing
d. niedopasowanie: osobowość pracownika a wymagania środowiska pracy. - Fokus na obszarach problemowych – wymiana doświadczeń uczestników:
a. praca z wykorzystaniem case studies – rozpoznawanie sytuacji, poszukiwanie optymalnych rozwiązań, informacje zwrotne. - Profilaktyka zjawiska wypaleniu – strategie przeciwdziałania:
a. doskonalenie umiejętności komunikacyjnych
b. opanowanie sztuki asertywności, zarządzania swoimi emocjami, radzenia sobie ze stresem
c. superwizja
d. ćwiczenia relaksacyjne
e. przydatne wskazówki do wykorzystania w codziennej pracy. - Podsumowanie i zakończenie.
- Rozdanie certyfikatów ukończenia szkolenia.
Pliki do pobrania: