Harmonogram

 

  1. Wypalenie zawodowe – wprowadzenie teoretyczne:
    a. przyczyny zjawiska tkwiące w jednostce i w organizacji
    b. etapy procesu wypalenia  
    c. wskaźniki świadczące o wypaleniu
    d. typowe objawy i konsekwencje.
     
  2. Kto się wypala a kto nie? – znaczenie różnych czynników:  
    a. komunikacja intra i interpersonalna
    b. asertywności versus uległość
    c. radzenie sobie ze stresem
    d. umiejętność diagnozy własnych predyspozycji i celów zawodowych
    f. zachowanie równowagi między życiem prywatnym i zawodowym.

  3. Rola motywacji wewnętrznej i zewnętrznej w pracy na rzecz innych ludzi.  

  4. Trudne sytuacje związane z pracą „pomagacza”:  
    a. przeciążenie pracą/nadmierne zaangażowanie w sprawy klienta  
    b. brak satysfakcji finansowej
    c. mobbing
    d. niedopasowanie: osobowość pracownika a wymagania środowiska pracy.

  5. Fokus na obszarach problemowych – wymiana doświadczeń uczestników:
    a. praca z wykorzystaniem  case studies  –  rozpoznawanie  sytuacji,  poszukiwanie optymalnych rozwiązań, informacje zwrotne.

  6. Profilaktyka zjawiska wypaleniu – strategie przeciwdziałania:
    a. doskonalenie umiejętności komunikacyjnych  
    b.  opanowanie sztuki asertywności, zarządzania swoimi emocjami,  radzenia sobie ze stresem
    c. superwizja
    d. ćwiczenia relaksacyjne
    e. przydatne wskazówki do wykorzystania w codziennej pracy.

  7. Podsumowanie i zakończenie.
     
  8. Rozdanie certyfikatów ukończenia szkolenia.

Pliki do pobrania:

Problematyka wypalenia zawodowego w pracy kuratorów zawodowych i społecznych