Harmonogram
1. Wypalenie zawodowe – wprowadzenie teoretyczne:
a) przyczyny zjawiska tkwiące w jednostce i w organizacji,
b) etapy procesu wypalenia,
c) wskaźniki świadczące o wypaleniu,
d) typowe objawy i konsekwencje.
2. Kto się wypala a kto nie? – znaczenie różnych czynników:
a) komunikacja intra i interpersonalna,
b) asertywności versus uległość,
c) radzenie sobie ze stresem,
d) umiejętność diagnozy własnych predyspozycji i celów zawodowych,
f) zachowanie równowagi między życiem prywatnym i zawodowym.
3. Rola motywacji wewnętrznej i zewnętrznej w pracy na rzecz innych ludzi.
4. Trudne sytuacje związane z pracą „pomagacza”:
a) przeciążenie pracą/nadmierne zaangażowanie w sprawy klienta,
b) brak satysfakcji finansowej,
c) mobbing,
d) niedopasowanie: osobowość pracownika a wymagania środowiska pracy.
5. Fokus na obszarach problemowych – wymiana doświadczeń uczestników:
a) praca z wykorzystaniem case studies – rozpoznawanie sytuacji, poszukiwanie optymalnych rozwiązań, informacje zwrotne.
6. Profilaktyka zjawiska wypaleniu – strategie przeciwdziałania:
a) doskonalenie umiejętności komunikacyjnych,
b) opanowanie sztuki asertywności, zarządzania swoimi emocjami, radzenia sobie ze stresem,
c) superwizja,
d) ćwiczenia relaksacyjne,
e) przydatne wskazówki do wykorzystania w codziennej pracy.
8. Podsumowanie i zakończenie.
9. Rozdanie certyfikatów ukończenia szkolenia.
Pliki do pobrania: