Harmonogram
1. Normy postępowania i komunikacja w etykiecie
• normy regulujące nasze postępowanie, ich miejsce w etykiecie,
• pierwsze wrażenie, a budowanie własnego wizerunku i wizerunku instytucji,
• zachowanie czy wygląd – co bardziej ważne w firmie?
• sposoby powitań i pożegnań w różnorodnych sytuacjach funkcjonowania w organizacji.
2. Etykieta towarzyska i biznesowa
• powitania,
• precedencja,
• autoprezentacja,
• tytułowanie,
• podejmowanie klientów w biurze,
• bilety wizytowe,
• small talk.
3. Budowanie wizerunku profesjonalisty – dress code
• charakterystyka ubiorów wg praktyki biznesowej i urzędniczej,
• kroje strojów i kolorystyka,
• dodatki jako ważny element kompozycji wizerunku (np. okulary, pióra, zegarki).
4.Etykieta telefoniczna
• profesjonalne powitanie,
• przełączanie rozmów,
• przygotowanie przed rozmową,
• zdenerwowany rozmówca,
• telefon podczas spotkań i przyjęć,
• gafy,
• poczta głosowa i oddzwanianie,
• etykieta sms.
5. Korespondencja tradycyjna
• struktura listu,
• papeteria,
• elementy pisane ręcznie,
• emblematy firmowe,
• doręczanie,
• wysyłanie prezentów i kwiatów.
• normy regulujące nasze postępowanie, ich miejsce w etykiecie,
• pierwsze wrażenie, a budowanie własnego wizerunku i wizerunku instytucji,
• zachowanie czy wygląd – co bardziej ważne w firmie?
• sposoby powitań i pożegnań w różnorodnych sytuacjach funkcjonowania w organizacji.
2. Etykieta towarzyska i biznesowa
• powitania,
• precedencja,
• autoprezentacja,
• tytułowanie,
• podejmowanie klientów w biurze,
• bilety wizytowe,
• small talk.
3. Budowanie wizerunku profesjonalisty – dress code
• charakterystyka ubiorów wg praktyki biznesowej i urzędniczej,
• kroje strojów i kolorystyka,
• dodatki jako ważny element kompozycji wizerunku (np. okulary, pióra, zegarki).
4.Etykieta telefoniczna
• profesjonalne powitanie,
• przełączanie rozmów,
• przygotowanie przed rozmową,
• zdenerwowany rozmówca,
• telefon podczas spotkań i przyjęć,
• gafy,
• poczta głosowa i oddzwanianie,
• etykieta sms.
5. Korespondencja tradycyjna
• struktura listu,
• papeteria,
• elementy pisane ręcznie,
• emblematy firmowe,
• doręczanie,
• wysyłanie prezentów i kwiatów.
6. Netykieta – korespondencja elektroniczna
• struktura,
• czas odpowiedzi,
• oficjalna i nieoficjalna,
• załączniki,
• stopka.
7. Zasada pierwszeństwa i tytułowanie gości
• przedstawianie osób wg starszeństwa, płci i stanowiska,
• precedencja, czyli pierwszeństwo (organizacji, struktur państwowych i samorządowych),
• zasada pierwszeństwa przy stole, w samochodzie, w biurze, podczas rozmów,
• praktyka w posługiwaniu się wizytówkami,
• tytuły zawodowe, honorowe i naukowe służbowe w sytuacjach zawodowych.
8. Organizacja przyjęć i poczęstunków dla klientów, zaproszenia
• organizacja oficjalnych i nieoficjalnych bankietów przyjęć, obiadów,
• o czym pamiętać organizując poczęstunek dla gości organizacji?
• sposoby serwowania oraz znaczenie kolejności potraw,
• zaproszenia, sposoby redagowania i przesyłania (co oznacza R.S.V.P.).
• struktura,
• czas odpowiedzi,
• oficjalna i nieoficjalna,
• załączniki,
• stopka.
7. Zasada pierwszeństwa i tytułowanie gości
• przedstawianie osób wg starszeństwa, płci i stanowiska,
• precedencja, czyli pierwszeństwo (organizacji, struktur państwowych i samorządowych),
• zasada pierwszeństwa przy stole, w samochodzie, w biurze, podczas rozmów,
• praktyka w posługiwaniu się wizytówkami,
• tytuły zawodowe, honorowe i naukowe służbowe w sytuacjach zawodowych.
8. Organizacja przyjęć i poczęstunków dla klientów, zaproszenia
• organizacja oficjalnych i nieoficjalnych bankietów przyjęć, obiadów,
• o czym pamiętać organizując poczęstunek dla gości organizacji?
• sposoby serwowania oraz znaczenie kolejności potraw,
• zaproszenia, sposoby redagowania i przesyłania (co oznacza R.S.V.P.).
9. Etykieta stołu, upominki i prezenty między organizacjami
• rodzaje napojów – ich charakterystyka i użyteczność w sytuacjach biznesowych,
• komunikacja werbalna: rozmowy przy stole, przemowy i wygłaszanie toastów,
• kawa i herbata jako element wykorzystywany w budowaniu dobrych relacji,
• serwowanie napojów alkoholowych (wina, wina musujące, winiaki, whisky),
• sposoby podawania kawy i herbaty (użyteczne rady dla koneserów),
• prezenty – ich dobór i wręczanie naszym partnerom organizacyjnym i firmowym.
10. Podstawy protokołu dyplomatycznego
• rodzaje napojów – ich charakterystyka i użyteczność w sytuacjach biznesowych,
• komunikacja werbalna: rozmowy przy stole, przemowy i wygłaszanie toastów,
• kawa i herbata jako element wykorzystywany w budowaniu dobrych relacji,
• serwowanie napojów alkoholowych (wina, wina musujące, winiaki, whisky),
• sposoby podawania kawy i herbaty (użyteczne rady dla koneserów),
• prezenty – ich dobór i wręczanie naszym partnerom organizacyjnym i firmowym.
10. Podstawy protokołu dyplomatycznego
Pliki do pobrania: