Harmonogram
1. Stres związany z niebezpieczeństwem w pracy –kluczowe symptomy, rozpoznawanie oraz
profilaktyka i radzenie sobie z pojawiającymi się zagrożeniami w wymienionym obszarze.
2. Dystans emocjonalny do zadań zawodowych a zachowanie równowagi emocjonalnej.
3. Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w pracy.
4. Agresja słowna i fizyczna w miejscu publicznym.
5. Zasady reagowania na agresję.
6. Zarządzanie emocjami jako warunek skuteczności w podejmowanych zadaniach oraz efektywnego
funkcjonowania zawodowego.
7. Obsługa trudnego interesanta – szczególne wyzwanie czy codzienność w pracy kuratora.
8. Techniki radzenia sobie z trudnym klientem.
9. Typologia trudnych klientów i zasady profesjonalnego postępowania.
10. Style zachowań trudnych klientów i sposoby walki z nimi. Analiza motywów zachowań trudnych
klientów. Modele osobowości trudnych rozmówców.
11. Asertywność z kontaktach z trudnym klientem.
12. Misja nadzoru nad nieletnimi i podopiecznymi rodzinami – aspekt prawny, strategia działania, cele.
13. Identyfikowanie problematycznych podopiecznych oraz adekwatne reagowanie.
14. Nawiązanie kontaktu pomiędzy kuratorem a nadzorowanym.
15. Trudne sytuacje w pracy a stres w relacji z przełożonym lub osobą z zespołu. Strategie radzenia
sobie w złożonych sytuacjach zawodowych.
Pliki do pobrania: