HARMONOGRAM
1. Omówienie celu i korzyści szkolenia
2. Omówienie poszczególnych modułów
3. Kontakt z uczestnikami szkolenia – zasady pracy
4. Przedstawienie się uczestników i ich oczekiwań – ćwiczenie integracyjne budujące otwartość i zaufanie do grupy i trenera.
5. Niepełnosprawność w ujęciu prawnym i biologicznym:
- regulacje prawne – kto jest osobą z niepełnosprawnością
- klasyfikacja formalna – rodzaje orzeczeń o niepełnosprawności
- osoby z niepełnosprawnością w społeczeństwie – aspekty prawne i
psychologiczne
6. Prawa osób z niepełnosprawnościami:
- uprawnienia w pracy
- ulgi podatkowe (rehabilitacyjne)
- ulgi komunikacyjne
- dofinansowania przysługujące osobom z niepełnosprawnością
- obowiązki pracodawców zatrudniających osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności
- obowiązki podmiotów publicznych w zapewnieniu dostępności osobom z niepełnosprawnościami
6. Rodzaje i stopnie niepełnosprawności i ich wpływ na sposób funkcjonowania osoby z niepełnosprawnością w pracy:
- osoby z niepełnosprawnością ruchową;
- osoby niewidome i niedowidzące;
- osoby głuche i niedosłyszące;
- osoby głuchoniewidome;
- osoby z niepełnosprawnością intelektualną,
- osoby z niepełnosprawnością psychiczną
- osoby z zespołem Aspergera, zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- osoby z niepełnosprawnością neurologiczną
- osoby z innymi rodzajami niepełnosprawnością np. cukrzycą, schorzeniami kardiologicznymi i inne
7. Savoir-vivre w kontakcie z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności:
- zachowanie w kontakcie z osobami z niepełnosprawnością
- sposób komunikacji z osobami z niepełnosprawnością - praktyczne wskazówki, case study
- język włączający
Pliki do pobrania: