Harmonogram
- Wprowadzenie – organizacja kontroli zarządczej.
- Odpowiedzialność za zapewnienie funkcjonowania kontroli zarządczej.
- Poziomy funkcjonowania kontroli zarządczej.
- Cele kontroli zarządczej.
- Podstawowe instrumenty kontroli zarządczej i ich zastosowanie:
a) plan działalności,
b) sprawozdanie z wykonania planu działalności,
c) oświadczenie o stanie kontroli zarządczej. - Standardy kontroli zarządczej:
a) środowisko wewnętrzne,
b) cele i zarządzanie ryzykiem,
c) mechanizmy kontroli,
d) informacja i komunikacja,
e) monitorowanie i ocena. - Zarządzanie ryzykiem w kontroli zarządczej:
a) czym jest ryzyko?
b) identyfikacja ryzyka,
c) analiza i ocena ryzyka,
d) postępowanie z ryzykiem,
e) monitorowanie i kontrola,
f) dokumentowanie zarządzania ryzykiem (np. rejestr ryzyk, wykaz działań minimalizujących ryzyko). - Warsztat – definiowanie kluczowych celów i zadań oraz przeprowadzenie analizy ryzyka ww. zadań (uczestnicy szkolenia wypełniają karty analizy ryzyka).
- Jak prawidłowo zorganizować kontrolę zarządczą w sądzie – praktyczne aspekty:
a) Komunikat Ministra Sprawiedliwości z dnia 15 marca 2017 r. w sprawie szczegółowych wytycznych w zakresie kontroli zarządczej dla działu administracji rządowej – sprawiedliwość,
b) wyznaczanie celów,
c) definiowanie mierników,
d) przeprowadzanie samooceny,
e) wprowadzenie zasad kontroli zarządczej,
f) zadania pracowników w zakresie kontroli zarządczej,
g) dokumentacja w zakresie kontroli zarządczej. - Najczęstsze błędy i uchybienia popełniane w zakresie kontroli zarządczej wskazywane w wystąpieniach pokontrolnych NIK i raportach po-audytowych.
- Monitorowanie systemu kontroli zarządczej.
- Pytania uczestników szkolenia.
Pliki do pobrania: