Harmonogram

 

  1. Wprowadzenie – organizacja kontroli zarządczej.

  2. Odpowiedzialność za zapewnienie funkcjonowania kontroli zarządczej.
  3. Poziomy funkcjonowania kontroli zarządczej.

  4. Cele kontroli zarządczej.

  5. Podstawowe instrumenty kontroli zarządczej i ich zastosowanie:
    a) plan działalności,
    b) sprawozdanie z wykonania planu działalności,
    c) oświadczenie o stanie kontroli zarządczej.

  6. Standardy kontroli zarządczej:
    a) środowisko wewnętrzne,
    b) cele i zarządzanie ryzykiem,
    c) mechanizmy kontroli,
    d) informacja i komunikacja,
    e) monitorowanie i ocena.

  7. Zarządzanie ryzykiem w kontroli zarządczej:
    a) czym jest ryzyko?
    b) identyfikacja ryzyka,
    c) analiza i ocena ryzyka,
    d) postępowanie z ryzykiem,
    e) monitorowanie i kontrola,
    f) dokumentowanie zarządzania ryzykiem (np. rejestr ryzyk, wykaz działań minimalizujących ryzyko).

  8. Warsztat – definiowanie kluczowych celów i zadań oraz przeprowadzenie analizy ryzyka ww. zadań (uczestnicy szkolenia wypełniają karty analizy ryzyka).

  9. Jak prawidłowo zorganizować kontrolę zarządczą w sądzie – praktyczne aspekty:
    a) Komunikat Ministra Sprawiedliwości z dnia 15 marca 2017 r. w sprawie szczegółowych wytycznych w zakresie kontroli zarządczej dla działu administracji rządowej – sprawiedliwość,
    b) wyznaczanie celów,
    c) definiowanie mierników,
    d) przeprowadzanie samooceny,
    e) wprowadzenie zasad kontroli zarządczej,
    f) zadania pracowników w zakresie kontroli zarządczej,
    g) dokumentacja w zakresie kontroli zarządczej.

  10. Najczęstsze błędy i uchybienia popełniane w zakresie kontroli zarządczej wskazywane w wystąpieniach pokontrolnych NIK i raportach po-audytowych.

  11. Monitorowanie systemu kontroli zarządczej.

  12. Pytania uczestników szkolenia.

Pliki do pobrania:

Praktyczne aspekty kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem w sądach