Harmonogram
- Diagnoza - opis sytuacji, osoby, zachowania istotne informacje, oddzielanie faktów od interpretacji, formułowanie wniosków.
- Komunikacja z podopiecznym w procesie diagnozy (pytania zamknięte i otwarte, parafraza, podsumowanie, odzwierciedlanie) interakcja z podopiecznym (rola komunikacji pozawerbalnej).
- Role schematów i atrybucji w procesie diagnozy, efekt halo i samospełniające się proroctwo, a zafałszowanie danych.
- Planowanie działań, metodologia SWOT, formułowanie celów szczegółowych i ogólnych.
- Typologia osobowości (na podstawie ICD 10, DSM IV) i specyfika podejścia do podopiecznego.
- Zaburzenia psychiczne a zaburzenia osobowości (rozróżnienie, praktyczne wskazówki diagnostyczne, zaburzenia osobowości a rys osobowościowy).
- Motywowanie podopiecznego do zmiany w zależności od typu osobowości, elementy dialogu motywującego.
- Podejście systemowe do problemów w rodzinie (diagnoza i opis objawu jako zaburzenia systemu rodzinnego).
- Elementy interwencji kryzysowej (jak rozmawiać z osoba w trudnej sytuacji, objawy ASD i PTSD).
Pliki do pobrania: